Στην ειδυλλιακή επαρχιακή πόλη του Τουίν Πικς μπορεί κανείς να χαρεί τα δάση, να ακούσει τα πουλιά, να φάει πεντανόστιμη πίτα κεράσι και να πιει τον καλύτερο καφέ. Σ' αυτή την πόλη ζει μια γυναίκα που έχει χάσει το μάτι της στον πόλεμο και ανοιγοκλείνει σαν τρελή τις κουρτίνες του σπιτιού της. Είναι παντρεμένη με τον σερίφη, που την απατά με μια γιαπωνέζα καλλονή. Μια γειτόνισσά τους ζει αγκαλιά με ένα κούτσουρο και του μιλά τις νύχτες. Στο υπέροχο καφέ της πόλης δύο ξανθά κορίτσια υποδέχονται τη γειτονιά. Στο αστυνομικό τμήμα μια γραμματέας με παιδική φωνή παραγγέλνει φρέσκα ντόνατς. Στο γυμνάσιο νέοι και νέες ερωτεύονται, τραγουδούν, κάνουν πικ νικ και μοιράζονται μυστικά. Μια μαθήτρια είναι ίδια με την Όντρει Χέπμπορν. Μέχρι που η Λόρα Πάλμερ δολοφονείται και ο ντετέκτιβ Κούπερ επισκέπτεται τον ύποπτο κόσμο του Τουίν Πικς.
Τον χαρακτήρα της Σάρα Πάλμερ, συζύγου του Λίλαντ Πάλμερ, η οποία θρηνεί για τον θάνατο της κόρης της, ερμήνευσε η Γκρέις Ζαμπρίνσκι, και αυτή ήταν η πρώτη από τις πέντε συνολικά συνεργασίες της με τον Λιντς. Η Σάρα Πάλμερ δείχνει να φέρει στους ώμους της την οδύνη ολόκληρης της πόλης.
"Ήμουν πολύ νέα όταν γνώρισα τον Ντέιβιντ και τόσο αγχωμένη, που κάθισα πάνω στα χέρια μου στη συνάντησή μας, γιατί έτρεμαν ανεξέλεγκτα" είπε η Σέριλ Λι, που υποδύθηκε την Λόρα Πάλμερ. "Ο Ντέιβιντ, όμως, είναι τόσο ευγενής και ζεστός άνθρωπος, που αμέσως νιώθεις άνετα μαζί του. Με ρώτησε αν θα με πείραζε να με αλείψουν με γκρίζα μπογιά, να με τυλίξουν σε πλαστικό και να με βάλουν σε κρύο νερό. "Κανένα πρόβλημα", του απάντησα".
Όσο για τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Κάιλ Μακλάχλαν ως πράκτορας Ντέιλ Κούπερ, ο Λίντς είχε δηλώσει: "Ο Κάιλ γεννήθηκε γι' αυτόν τον ρόλο". Πράγματι, ο Μακλάχλαν δίνει μια αριστουργηματική ερμηνεία ως Κούπερ, ένας κατά μία έννοια αγαθός σοφός που αντικρίζει με δέος τα θαύματα του κόσμου, προσπαθώντας παράλληλα να κατανοήσει τα πιο σκοτεινά του μυστήρια. Ο Μακλάχλαν εξισορροπεί τέλεια τις κωμικές πτυχές του ρόλου και είναι ακαταμάχητα γοητευτικός ως Κούπερ.
Ο Λιντς περιέβαλλε την εκπομπή με ένα πέπλο μυστηρίου και, εκτός του Μακλάχλαν, οι ηθοποιοί πήγαιναν στο σετ γνωρίζοντας μόνο τις ατάκες τους και τίποτα παραπάνω. Αυτό, ωστόσο, φαίνεται να μην ενοχλούσε κανέναν. "Το γεγονός ότι πλανιόταν αυτό το μυστήριο γύρω απ' το σενάριο προσέδωσε μια υπέροχη διάσταση στην αλληλεπίδραση μεταξύ των ηθοποιών", σχολίασε ο Τζέιμς Μάρσαλ, που υποδύεται τον μελαγχολικό και μοναχικό Τζέιμς Χάρλι. "Γύριζες τις σκηνές σου σε ατμόσφαιρα άκρας μυστικότητας και θεωρώ ότι αυτή αποτυπώνεται στο τελικό αποτέλεσμα".
Τηλεφώνησα στην Κάθριν και της είπα: "Εσύ θα έχεις στα χέρια το κούτσουρο και η δουλειά σου είναι ν' ανεβοκατεβάζεις τον διακόπτη για να τραβήξεις την προσοχή όλων ότι ήρθε η ώρα για την ανακοίνωση". "Τέλεια", είπε η Κάθριν, πήρε το αεροπλάνο, της βάλαμε στα χέρια το κούτσουρο και τα υπόλοιπα ήρθαν από μόνα τους. Το κούτσουρο περιβάλλεται από μυστήριο και ο κόσμος άρχισε ν' αναρωτιέται ποια να ήταν άραγε η ιστορία αυτής της γυναίκας. Τα λόγια και οι πράξεις της Κυρίας με το Κούτσουρο βγάζουν και ταυτόχρονα δε βγάζουν νόημα. Τέτοιοι άνθρωποι υπάρχουν σε κάθε πόλη και είναι αποδεκτοί χωρίς πολλές πολλές ερωτήσεις. Η Κυρία με το Κούτσουρο είναι μια προσωπικότητα με ιδιάζουσα σημασία στο σύμπαν του Twin Peaks.
Ο χαρακτήρας της Ναντίν Χάρλι γράφτηκε στην αρχή ως δευτερεύων, όμως απέκτησε σταδιακά μεγαλύτερη σημασία. Ο ρόλος δόθηκε στην Γουέντι Ρόμπι, η οποία ανέφερε σχετικά: "Είχα μια υπέροχη συζήτηση με τον Ντέιβιντ και τον Μαρκ και κάποια στιγμή ο Ντέιβιντ μού είπε: Ο χαρακτήρας σου έχει χάσει το ένα μάτι από πυροβολισμό". "Α, ναι; Ποιο απ' τα δύο;"τον ρώτησα, και η απορία μου τον διασκέδασε και γέλασε. Ένας φίλος μου που δούλευε στο γραφείο όπου κάναμε τη συνάντηση μού εκμυστηρεύτηκε πως, όταν έφυγα, ο Ντέιβιντ δήλωσε: "Τη βρήκαμε τη Ναντίν".
Ο Λιντς πράγματι έδειξε μεγάλο σεβασμό στο σενάριο του Twin Peaks, ταυτόχρονα όμως αντιμετώπιζε τη σειρά ως έργο σε εξέλιξη και οι χαρακτήρες αποκτούσαν σταδιακά μεγαλύτερο βάρος. "Ο Ντέιβιντ δεν σου λέει ποιος είναι ο χαρακτήρας που υποδύεσαι, διευκρίνισε η Μάντχεν Άμικ. "Εμένα μ' άφησε να ανακαλύψω την Σέλι μόνη μου, με παρατηρούσε που έμπαινα σιγά σιγά στο πετσί του ρόλου και ανταποκρινόταν ανάλογα".
"Θυμάμαι πως ήταν μια ατέλειωτη μέρα", σχολίασε η Λι σχετικά με το γύρισμα της πασίγνωστης εναρκτήριας σκηνής του Twin Peaks, στην οποία το γυμνό νεκρό της σώμα εντοπίζεται τυλιγμένο σε πλαστικό. "Έβαλα τον εαυτό μου σχεδόν σε κατάσταση διαλογισμού και θυμάμαι πως σκεφτόμουν: "Αυτή είναι η πρώτη μου μέρα σε γύρισμα. Έτσι όπως είμαι ξαπλωμένη εδώ, αμίλητη, έχω την ευκαιρία να συγκρατήσω όλα όσα ακούω να λένε, τι κάνει το κάθε τμήμα, όλα αυτά. Ήταν ο τέλειος τρόπος να μάθω: παίζοντας το πτώμα.
***
[1] Τα αποσπάσματα είναι από το βιβλίο: Ντέιβιντ Λιντς και Κρίστιν ΜακΚένα, Χώρος ονείρων (μετάφραση Αφροδίτη Γεωργαλιού), Εκδόσεις Ροπή, Θεσσαλονίκη 2019.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου