Andrea Tomas Prato |
Την
τελευταία εβδομάδα του Ιουνίου του 1936
ο Χουάν Μανουέλ Ουρκίθαρ αφοσιώνεται
στην αποκρυπτογράφηση της φλύαρης
παρουσίας του σουγιά πάνω στα έπιπλα
του σαλονιού, και διαπιστώνει πως
πρόκειται για μέθοδο κωδικοποίησης
μηνυμάτων τα οποία ανταλλάσσουν οι
εραστές για να συμφωνήσουν τις συνευρέσεις
τους. Αν ο δον Βιθέντε μπορεί να πάει να
τη δει κάποιο βράδυ, αφήνει το σουγιά
ανοιχτό πάνω στο τραπέζι· αν εκείνη δεν
μπορεί να τον δεχτεί, τον κλείνει, ενώ
αν μπορούν να συναντηθούν τον αφήνει
ανοιχτό· αν ο σουγιάς είναι στο περβάζι
αντί για το τραπέζι, πάει να πει πως
εκείνο το βράδυ μπορούν να βρεθούν στο
δωμάτιο του κυρίου· αν ο σουγιάς είναι
δίπλα σε μια κανάτα, σημαίνει σε ποθώ·
αν είναι πάνω σε κάποιο χαλάκι πάει να
πει θα 'θελα να κοιμάμαι μαζί σου κάθε
βράδυ, κάτω από ένα βιβλίο σημαίνει κι
ας σκεφτούν οι άλλοι ό,τι θέλουν, δίπλα
στο φως, μια υπόσχεση παντοτινής αγάπης.
Στις 3ο Ιουνίου του 1936, ο Χουάν Μανουέλ Ουρκίθαρ δεν μπορεί ν' αντέξει άλλο μέσα του εκείνη την ένταση που τον διαλύει, και αλλάζει το μήνυμα του σουγιά πάνω στο τραπέζι του σαλονιού.
***
"Τα δυο μαχαίρια", από τη συλλογή διηγημάτων του Χουάν Χαθίντο Μουνιόθ Ρένχελ
Η μυστική εταιρεία του ονείρου.
Χουάν Χαθίντο Μουνιόθ Ρένχελ, Η μυστική εταιρεία του ονείρου (μττφρ. Μαρία Μπεζαντάκου), Opera, Αθήνα 2017.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου